dinsdag 5 september 2017

Kristy rok

Sinds La Maison Viktor mijn Odette oppikte op Instagram, komen er af en toe bezoekers via Pinterest op deze blog terecht.
Er valt hier tot nu toe weinig dames-inspiratie te rapen. 
Vooral omdat naaien voor dames niet zo rechttoe rechtaan is als naaien voor een prille tiener.
De meeste vrouwenlichamen voegen zich niet naar een standaard maattabel.
Mijn lichaam laat zich ook niet in 1 standaardmaat duwen (Tenzij ik zwaar dieet, en een paar wonderbra's boven elkaar draag 😜).
Een geschikt patroon zoeken dat past bij je lichaamsvormen, is het halve werk.

De Kristy rok is ideaal voor ronde heupen en billen. En een buikje lukt ook nog wel. Door de rekbare stof is het perfect beginnersmateriaal om de pasvorm goed te krijgen.
Die foto's, sorry, dat is ook nog steeds beginnersmateriaal.

Deze rok verhuisde ondertussen naar de kast van mijn zus.
Haar verjaardag was de aanleiding (en de stok achter de deur) om dit patroon eindelijk uit te proberen. Zus viel meteen voor dit stofje. Ik versmalde de taille een beetje en Kristy zit haar nu als gegoten.
Wat een plezier om haar de rok te zien dragen!

Voor mezelf denk ik aan een eenvoudige zwarte of gestreepte versie, in tricot, die fiets-proof zou moeten worden. Iemand ervaring of suggesties?
Mijn oog blijft wat vaker hangen bij bloesjes en T-shirts. Dus hopelijk binnenkort wat meer damesgerief hier.
Nu ook die foto-horde genomen is, fff.







2 opmerkingen:

  1. Dankjewel, fijn om te horen, want meestal ben ik gewoon een broekenmeisje. Dus dit is nogal wennen.

    BeantwoordenVerwijderen