maandag 15 mei 2017

Geneva cardigan blogtour

Coffee+thread Patterns lanceerde onlangs een nieuw patroon, de Geneva Cardigan.
Het is een veelzijdige basic die voor jongens en meisjes kan.
Tijdens de testfase maakte ik er een voor de jongen.
Voor de tour is het aan de tiener. Ik maakte er twee, en er staan er nog twee op de wenslijst van de kinderen.

Coffee+thread Patterns launched a new pattern, the Geneva Cardigan.
It's a versatile basic for both girls and boys.
For this tour I made two Geneva cardigans for my teen. During testing I made one for the boy.
The kids have another two on their wishlist. 
It 's a pattern you can keep sewing in lots of variations.

De eerste maakte ik in een wollen bouclé van de rommelmarkt. De stof heeft zacht roze spikkeltjes. Het was moeilijk om bijpassende boordstof te vinden. In de stoffenkamer vond ik het juiste roze.
Ik deed een paar aanpassingen aan het patroon: ik maakte het vestje net wat korter, voegde paspelzakken toe en reeg een rekker door de polsboorden.

The first one is made in a wool bouclé fabric found at the flee market. It has soft pink spots in it, which combine very well with the pinkish rib knit found at de Stoffenkamer.
I did a few alterations: I made it a tad shorter, added welt pockets and an elastic at the wrists.


Toen alles samenkwam, deed het vestje me heel erg denken aan een trui die mijn grootmoeder heel vaak droeg. Het lijkt wel een sportieve versie van haar vest.
Een kleine ode dus aan een bijzondere madam!
Ik denk dat ze heel trots zou geweest zijn op dit meisje, met haar nieuwe vestje.

When I was working on it, it occurred to me that it is kind of a sportier take on a cardigan my grandmother used to wear all the time.
She was a wonderful woman, and an inspiration to me.
When she passed away, I made little bags out of the fabric of this cardigan for all the women in our family to keep her close to us.
So this one is for you Maria! I think you would be very proud of this girl, wearing it.









En nu een heel basic versie. Eentje die past bij alle kleren in haar kast.
Eenvoudig, zwart, met een beetje bling en een meisjeskraagje.
Ik maakte hem weer een beetje korter.

The other one is a basic. A cardigan to pair with everything in her closet.
Simple, girly, black, with a touch of gold.
The only change I made was taking a bit of lenght from the bodice.


Op de foto's hierna draagt M het allereerste kledingstuk dat ik ooit voor haar naaide, een plooirokje à la Madame Zsazsa. Ze was toen 3 of 4 jaar, nu bijna 11.

In the following pictures she's wearing the very first piece of clothing I made her, a pleated skirt à la Madame Zsazsa. I made this when she was 3 or 4 years old. Now she's 10.





We maakten de foto's in de Gentbrugse Meersen, waar de kinderen zich amuseerden met de buurtjes.
Bedankt, Koert, voor de foto's!

We made the pictures at Gentbrugse Meersen, close to our home. The kids had fun with the neighbours.


Tijdens de blogtour krijg je een korting van 15% op het patroon, met de code GENEVAPATTERNTOUR.

During the tour you get a 15% discount on this great basic, with the code GENEVAPATTERNTOUR.


Bedankt dat je kwam lezen!
Met een reactie maak je me heel blij.

Groetjes
 van Zijkant


Volgen kan via Bloglovin.

Follow

14 opmerkingen:

  1. Both cardigans are so cool. Love that one reminds you of your grandma! And that skirt still fits her? That's amazing! Thank you so much for being on the tour! XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, Olga! I blame it on a toddler tummy and bad fitting skills back then.
      And the pleasure is mine.

      Verwijderen
  2. He-le-maal af is dat plaatje. Beide versies zijn geweldig, de eerste versie is er een naar m'n hart! Heel erg mooi! Hoera voor de rommelmarktvondsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo lief, dankjewel!
    Rommelmarktvondsten zijn de beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Both of your cardigans are so beautiful! I really love the touch of gold you added to the black one. Basics are always a good addition to the closet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you 😊. And I agree on the basics.

      Verwijderen
  5. Nice article and I felt very happy after read this content

    Ethnic Wear For Kids

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo schoon allebei! Ik klikte het patroon intussen al in mijn winkelmandje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen