maandag 8 mei 2017

Een overgooier, of twee

Een tijdje geleden maakte ik een overgooier, voor een patroontest van Lolah Patterns.
Het is een eenvoudig en stijlvol jurkje, helemaal in de lijn van de collectie die ze tekende.

Ik begon eraan in een raar, stug stofje van de prondelmarkt. Het is aan de ene kant wit-blauw gestreept, aan de andere kant een soort van fluo geel. Zeer jaren '80.


Mij herinnert het, op een of andere manier, aan 'Kinderen voor kinderen'.

'Raar', voor mij is dat een goede reden om stof te kopen ;-)
Een voordeel daarvan is dat het kledingstuk echt uniek wordt. Het nadeel: je loopt op het slappe koord van  'erop of eronder'.
Bij deze is de twijfel zeer groot. Kijk zelf maar:


 Zien jullie het ook?


Meer schort dan overgooier...

Ik deed een tweede poging. Deze keer met een donkerblauwe, grof geweven linnen stof.


Deze vind ik zelf wel mooi, zo vers gestreken.
Ik hou dan ook van linnen en van donkerblauw.
De grof geweven stof  blijkt na het dragen toch niet zo'n goeie keuze. De naden houden het niet goed op bepaalde plaatsen, en de typische linnen-kreukels bij het dragen doen het model van de jurk geen recht.
Ach ja, 'You win some, you loose some.'

Voor een geslaagde versie, kan je eens door haar feed scrollen.



2 opmerkingen:

  1. Wauw, dank je voor de verwijzing, zo lief! Ik zag in de testersgroep ook een paar exemplaren die me net iets teveel aan een keukenschort deden denken (mss ook jouw eerste versie, want ik volg je twijfels wel?), hetgeen me deed beslissen veilig voor jeans te gaan én die zak op de borst te plaatsen ipv zo laag. Je tweede versie is wél erg mooi op foto vind ik, die kreuken zien wij natuurlijk niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleurtjes van jouw exemplaar zitten ook helemaal goed, vind ik. Wat afwachten bij een patroontest heeft zo zijn voordelen. Graag gedaan ook, jouw feed is de moeite. Ik hou van je stijl.

      Verwijderen