maandag 13 maart 2017

Basics

T-shirt en jeans. En klaar voor de dag!

T-shirts zijn het kneusje van mijn naaicollectie -samen met broeken, nu ik erover nadenk-
Ik probeer er iets aan te doen.
'Naaien wat veel gedragen wordt' of zoiets.

Deze 2 zijn alvast een schot in de roos bij M en bij mij.

freestyle ruffles toegevoegd aan een basispatroon.



gratis patroon van PetitBoo

Het eerste t-shirt maakte ik met het gratis patroon van de droomfabriek. Ik voegde ruffles toe en de streepjesstof doet de rest.
Ik geef graag wat uitleg over hoe ik dat aanpakte, als er interesse voor is.





Het zomershirt is een gratis patroon van Petit Boo.
De stof een gelukkige vondst op de rommelmarkt bij Sint Jacobs. Het is een synthetische jacquard, maar zo mooi dat we dat synthetische voor lief nemen. De amateurfoto's kunnen het blokjespatroon niet helemaal vatten ;-).


En zie, haar kunsten zijn een stuk indrukwekkender dan de mijne <3

11 opmerkingen:

  1. Prachtig.wil je eens uitleggen hoe je het deed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik doen! Dat gaat het makkelijkst met wat foto-tjes, denk ik. Er word aan gewerkt.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Zo fijn om te horen! Het is ook geheel wederzijds.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi!!! Wij zijn hier ook grote ruffle-adepten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die bovenste zou ik zo kopen voor mezelf! Streepjes en ruffles, eenvoudig en toch helemaal hip. En wauw, wat een lenigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze ballerina. Ze heeft het niet van mij, die souplesse.

      Verwijderen